MI EZ A VERSENY?  ahol a Dakar abbahagyta!

                                                                                                 

Az egykori legendás Párizs-Dakar Rally szellemi örököse a Budapest-Bamako rally.

A rajt nem Párizs, és a finish nem Dakar, de az élmény ugyanaz. A futam igazi, hosszú kemény 9000 km terep rally. Marokkó kősivatagos útjain, szaharai dűnéken és vályogkunyhós szavannai falvakon keresztül dönget a mezőny Mali fővárosába, Bamakoba. Napközben kemény harc az elemek, a technika és az idő ellen. 2009-ben ismét Budapest ad otthont a rajtnak. A verseny Európa szívéből indul,a Hősök teréről, majd földutakon, homokos pisztéken, arany sárga dűnéken és szavannai szamaras szekér utakon jut el fekete Afrika mélyébe. A verseny embertpróbáló, professzionális extrém terep rally.  Csapatunk egyszerre vág neki a versenynek és a filmezésnek egyaránt.                                                                                                      

Filmünk alapvetően a humoros és kalandvágyó ember stílusában ábrázolja majd az Európa és Észak- Afrika legszebb és legnevezetesebb tájain átívelő futamot. A verseny minden évben kiemelkedő karitatív esemény Maliban és Mauritániában. Minden csapat ajándékokkal és adományokkal felszerelkezve érkezik a világ 5. és 6.

 legszegényebb országába. A legkiemelkedőbb karitatív munkát végző csapat nyeri el  a

Teréz Anya Jótékonysági Díjat.

 

  1. Budapest-Brescia 851 km

    3
    DAY SUPER MARATHON                                
  2. Brescia-Montpellier 731 km                     
  3. Montpellier-Almeria 1140 km
  4. Almeria-Merzouga 750 km
  5. Merzouga-Foum Zgid 410 km
  6. Zgid-Tadalt 450 km
  7. Tadalt-Smara 437 km
  8. Smara-Tropic Of Cancer 770 km
  9. TOC-Bou Lanoar 370 km
  10. Bou Lanoar-Atar 480 km
  11. Atar-Tidjikja 450 km
  12. Tidjikja-Kiffa 400 km
  13. Kiffa-Korera Kore 450 km
  14. Korera Kore-Banamba 375 km
  15. Banamba-Bamako 250 km

 

AZ ÚTVONAL:

START - BUDAPEST 2009. JANUÁR 17. REGGEL 7:30
Minden eddiginél látványosabb és ünnepélyesebb lesz az idei rajt. A rajt előtt

egész estés fesztivál, buli lesz a startvonalnál afrikai és európai DJ-kel és zenészekkel.A rajtnál a túra és

a versenykategória indulói egyszerre rajtolnak el.

EURÓPA :
A versenyben továbbra is folytatódnak az európai geochallenge feladatok és speciál szakaszok. Idén is meg kell találni várromokat, elhagyatott bányákat és meg kell bírkózi európai rejtélyekkel. Ez inkább bemelegítés, mint a versenyt eldöntő feladat sor.
MAROKKÓ :
Az első naptól összekötő és sivatagos speciál szakaszok várnak a versenyzőkre. Nadortól haladunk Merzougába az első nap. A második marokkói napon kietlen kősivatagos speciál szakaszokon visz az út a dűnés Merzougától az Iriki tó partján Foum Zgidig. Foum Zgid oázisától egy hosszabb összekötőn és egy kiszáradt folyómedren jutuk el Tadaltig. Tadaltból Smaraig a 91-es Dakar egyik etapján haladunk, ahol közel húsz éves rally autó roncsokat is elhagyunk majd. Az utolsó két etap terrorveszély miatt a tengerparti betonúton halad az idén is
.
MAURITÁNIA :
Bou Lanoarból Atarig egy nap alatt kell megtenni a 48O km-es etapot végig sivatagi homokon. Az Atar Tidjikja szakaszt csak gyakorlott sivatagi autósoknak és jól felkészített járműveknek ajánljuk. A szintén kemény Tidjikja-Kiffa szakasz után véget ér a Szahara és kezdetét veszi a szavanna. Ez sem lesz kevésbé veszélytelen mint a sivatag homokja.

 MALI : Kis falvakon és poros földutakon vezet az út Korera Kore-ba az első Mali állomásra. A majomkenyérfák és a békés mali közösségek vendégszeretete jellemzi a második mali napot is. A Banamba-Bamako szakasz pedig már csak egy hosszabb tiszteletkör lesz a Bamakoi befutó előtt.